خدمات تعمیر لوازم خانگی

تعمیر قهوه ساز و نکاتی در باره ی نحوه نگهداری صحیح آن

تعمیر-قهوه-ساز

بی شک قهوه و انواع آن یکی از پر طرفداران ترین نوشیدنی ها هستند . در روش های معمول درست کردن قهوه ، آب توسط کتری روی قهوه خشک ریخته می شود. با پیشرفت تکنولوژی و به کار گیری آن در لوازم خانگی امروز آماده کردن قهوه با به کار گرفتن از دستگاه های قهوه ساز به راحتی امکان پذیر شده است .

استفاده از این دستگاه در زمنازل بسیار باب شده و یکی از مهم ترین دلایل آن نحوه استفاده راحت و سرعت بالاتر و نحوه تعمیر قهوه ساز می باشد .

این دستگاه ها یک نوع قهوه دمی یا فیلتری را به ما می دهند ، در اصطلاح به آن قهوه فرانسه می گویند .این نوع قهوه ها از انواع ترک و اسپرسو رقیق تر هستند.

دستگاه های قهوه ساز اتوماتیک از سه بخش تشکیل شده اند مخزن آب ، مخزن قهوه ، قوری .

نحوه کار دستگاه قهوه ساز :

امروزه در بازار انواع مختلف دستگاه قهوه ساز از نظر ظاهر و کیفیت وجود دارد . البته روش کار همه آن ها یکی است و به طرز عمل می کنند که آب در مخزن جدا گانه ای به جوش می آید و توسط پمپ دستگاه به روی پودر قهوه می ریزد .پس از ادغام شدن این دو با هم از یک خوجی وارد قوری می شود .

برندهایی که قهوه ساز تولید می کنند :

امروزه در بازار تنوع بسیاری از برند های مختلف وجود دارد که دستگاه قهوه ساز تولید کرده اند ، برند هایی مانند فیلیپس .بلک اند دکر و غیره …..

برند هایی هم هستند که انواع بزرگ تر و حرفه ای تر قهوه ساز ها را تولید می کنند که مناسب استفاده در کافی شاپ ها و رستوران ها می باشد مانند گاستروبک . پارسوا سرویس این افتخا را دارد که در تعمیر قهوه ساز در هر نوعی کارکنان مجرب خود را دارا می باشد.

دستگاه اسپرسو ساز :

در بالا به قهوه ساز اتوماتیک و تعمیر قهوه ساز اشاره کردیم که بیشتر در منازل مورد استفاده قرار می گیرد ، اما نوع دیگری از این دستگاه ها وجود دارد به نام اسپرسو ساز که هم قهوه دمی به شما می دهد هم قهوه اسپرسو .

این دستگاه ها ابعاد بزرگ تری دارند و برای استفاده در کافی شاپ ها گزینه های مناسبی هستند.جالب است بدانید نام اسپرسو پس از ساخته شدن دستگاه اسپرسو ساز برگزیده شده است .

نحوه کار دستگاه اسپرسو ساز :

روش کار این دستگاه بدان شکل است که آب نزدیک به نقطه جوش از پودر قهوه موجود در سبد آن می گذرد و حاصل آن قهوه تقریبا غلیظ همراه با خامه ای زیبا که بر روی آن قرار می گیرد می باشد .

تاریخچه دستگاه اسپرسو ساز :

در سال هزارو هشتصد و هشتاد و چهار میلادی فردی به نام آنجلو موریندو در ایتالیا و در نمایشگاهی مدل نمونه اش را به معرض دید عموم قرار داد .در سال هزار و نهصد و یک میلادی فردی به نام لوییچی بتزرا که او هم ایتالیایی بود با اضافه کردن بخش هایی نظیر پرتافیلتر به دستگاه و تقویت عملکرد موتور آن تحول بزرگی در صنعت ساخت دستگاه اسپرسو ساز به وجو آورد .

این موضوع پنج سالی طول کشید تا فرد ایتالیایی دیگری به نام  دزیدریو پاوونی  با اظافه کردن امکانات دیگری به این دستگاه حق اختراع آن را از بتزرا صلب کرد .

قسمت های مختلف دستگاه اسپرسو ساز :

تعمیر-قهوه-ساز

دستگاه قهوه ساز

این دستگاه ها از یک تا شش گروپ ساخته می شوند .که هر گروپ شامل قسمت های زیر است :

1-گروپ هد head group

قسمتی از دستگاه اسپرسو ساز هستند که پرتافیلتر برای عصاره گیری قهمه بر روی آن نصب می شود و آب از سوراخ های ریز آن به طور یکنواخت بر پودر قهوه کوبیده می شود ، می ریزد .

2-پرتا فیلتر porta filter

قسمتی از دستگاه است دستگاه  است که به سر گروپ وصل می گردد و سه مدل دارد : بدون نازل ، تک نازل و دو نازل .

3-سبد پرتافیلتر porta filter basket

این سبد ها ی ظریف اما مقاوم در پرتافیلتر قرار می گیرد و محل قرار گرفتن پودر قهوه و کوبیدن آن است .

5- نازل بخار

این بخش وظیفه ایجاد بخار را دارد و معمولا برای کف دادن یا به وجود آوردن فوم شیر از آن استفاده می شود .

 

10مدل مختلف قهوه ساز :

قهوه ساز ها هم مدل های گوناگونی را دارند که بر حسب بودجه مورد نظر یا کارایی و سلیقه می توان آن را خریداری کرد .

1-دستگاه قهوه ساز فیلتر دار

تعمیر-قهوه-ساز

قهوه ساز فیلتر دار

کار کردن با این دستگاه ها بسیار راحت و ساده می باشد .به این مدل ها قهوه ساز قطره ای هم می گو یند .به این شکل کار می کنند که بعد از ریختن قهوه و آب درون دستگاه ، آب شروع به گرم شدن می کند و به طور تدریجی به فیلتر محتوی قهوه می رسد .یکی از نکات خوب این دستگاه این است که لازم نیست از قبل آب را بجوشانید .

2- دستگاه اسپرسو ساز

روش کار این دستگاه به این شکل است که آب جوش با فشار بسیار زیاد از بین دانه های آسیاب شده و ریز قهوه گذر می کند و حاصل آن یک نوشیدنی نیمه غلیظ به نام اسپرسو می شود .این نوشیدنی پر طرفدار از انواع دیگر قهوه ها غلیظ تر است و به غیر از اینکه خودش یک نوشیدنی مجزا محسوب می شود ، پایه ی نوشیدنی های دیگری مانند کافه لاته و کاپوچینو هم است .

از این نوع دستگاه انواع مختلفی وجود دارد ، دستگاه اسپرسو ساز ساده و پمپ دار . مسلما انواع حرفه ای تر این نوع دستگاه ها ارزش ریالی بالا تری دارند .

3-دستگاه نسکافه ساز

تعمیر-قهوه-ساز

نسکافه ساز

این دستگاه یکی از رایج ترین نوع قهوه ساز ها می باشد ، انواع قهوه ، نسکافه و هات چاکلت را می توان با استفاده از این دستگاه تهیه کرد . نوع تک فنجانه این دستگاه می تواند به راحتی برای استفاده روزانه مناسب باشد .

4-دستگاه قهوه ساز وکیوم

تعمیر-قهوه-ساز

قهوه ساز وکیوم

 

ساخت این دستگاه که بسیار شبیه بـشر آزمایشگاهی است به سال هزار و هشت صد و سی میلادی بر می گردد .این دستگاه اولین بار در شهر برلین ساخته و به کار گرفته شده است .

5-موکاپات

تعمیر-قهوه-ساز

موکاپات

این وسیله که روی روی گاز قرار می گیرد ، یک حس نوستالژیک از تهیه قهمه را به ما القاء می کند .این وسیله هم مانند دستگاه اسپرسو ساز توسط فشار آب و بخار کردن از قهوه عصاره می گیرد ، البته با فشاری کمتر از آن . موکاپات از سه بخش تشکیل شده است . قسمت پایین که مخزن آب دستگاه است ، قسمت میانی فضایی برای پودر قهوه  و قسمت بالایی هم جای نوشیدنی اسپرسو نهایی می باشد .

دستگاه موکاپات یک روش ساده جهت استفاده کردن دارد .آب و قهوه را در فضاهای خود ریخته و آن را روی شعله مستقیم گاز قرار می دهید ، آب که بخار شود به محفضه ی قهوه می شود و در قسمت بالایی نوشیدنی نهایی آماده می گردد.

6-دستگاه اسپرسو ساز دستی

این نوع از دستگاه های ساخت قهوه ، فقط برای جوشاندن آب به انرژی برق نیاز دارند و فشار مورد نیاز برای عبور از میان قهوه را مدیون نیروی دستی انسان هستند .

لازم به ذکر است که این نوع دستگاه ها از نوع اتواتیک شان ارزان تر هستند .

7-دستگاه قهوه ساز کپسولی

طرز استفاده خیلی آسانی دارند . باید کپسول های قهوه که انواع مختلفی از نظر کیفیت و تلخی و طعم دارند را درون دستگاه قرار داهید و پس از چند ثانیه یک فنجان قهوه آماده سرو کردن می باشد .

8- دستگاه فرنچ پرس

تعمیر-قهوه-ساز

فرنچ پرس

در ایران از این دستگاه برای دم کردن دمنوش های مختلف استفاده می شود .شیوه کار با این دستگاه بسیار راحت تر از انواع قهوه ساز ها می باشد .

قهوه را در مخزن مشخص می ریزید و آب جوش را به آن اضافه می کنید و جهت جدا سازی تفاله های قهوه اهرم آن را به سمت پایین فشار می دهید به این صورت قهوه پس از چند دقیقه آماده نوشیدن است .

9-دستگاه اسپرسو ساز تمام اتوماتیک

کار با این نوع دستگاه بسیار راحت می باشد . کافی است شیر ، قهوه و آب را در مخزن های مربوط به خودشان بریزید و پس از صرف زمان کوتاهی قهوه اسپرسو آماده نوشیدن است .

10- دستگاه قهوه ساز دو نفره

از نظر تکنولوژی تفاوتی با دیگر دستگاه های قهوه ساز ندارند . این دستگاه می تواند در یک زمان دو فنجان قهوه تحویل دهد که می تواند گزینه مناسبی برای زمان یا مکان هایی باشد که افراد بیشتری به صورت همزمان می خواهند قهوه بنوشند .البته مدلهای متنوع تری از قهوه ساز های تک فنجانه در بازار موجود است ولی از نظر قیمت زیاد تفاوتی با با هم ندارند.

 

4 روش برای نگهداری از دستگاه قهوه ساز :

1-یکی از روش های نگهداری مانند دیگر وسایل خانگی یا برقی این است که به طور دوره ای و منظم آن را نظافت کنید .

2-پس از استفاده از دستگاه قهوه ساز قهوه مازاد آن را تخلیه کنید .

3-اگر نمی خواهید به طور طولانی از دستگاه استفاده کنید بهتر است آن را خاموش کنید .

4-از اطلاعات شرکت سازنده که در دفتر چه راهنمای دستگاه قهوه ساز قید می شود برای راه اندازی و قرار دادن جای مناسب استفاده کنید .

5- در صورت بروز مشکلات احتمالی که باعث خرابی این دستگاه ها می شود حتما آن را به شرکت سازنده و یا تعمیر کاران مجرب و مجاز بسپارید .

 

طریقه نظافت دستگاه اسپرسو ساز :

1- پس از پایان هر مرتبه استفاده از دستگاه اسپرسو ساز باید لکه های شیری که روی لوله نازل به جا می ماند را پاک کنید .

2-بر روی دوش گروپ رسوبات قهوه و لکه های چربی باقی می ماند که بهتر است پس از پایان مصرف هر روز آن را تمیز کرد .

3-برای اینکه بتوانید بهتر در نظافت این دستگاه عمل کرده باشید به وسایلی مانند  ماده تمیز کننده دستگاه اسپرسو ساز ، حوله آشپزخانه ،سبد ویژه شستشوی فیلتر های متحرک ، پد ظرفشویی ، کاسه شیشه ای یا فلزی که بشود فیلتر ههای متحرک را در عمق مشخصی از آب خیس کرد نیاز دارید .

وسایلی مانند برس گروپ ، برس ویژه لوله های نازل بخار ، پاک کننده ویژه لبنیات هم می تواند کمک بیشتری در این امر به شما کند .

4- بهتر است پس از هر بار نظافت یا قبل از هر بار شروع استفاده یک شات پالاینده درست کنید که مطمئن شوید اثری از شوینده وارد قهوه تان نشود .

 

طراحی سایت و سئو توسط همگام نت انجام شده است.

 

شرکت پارسوا سرویس می تواند تمام مشکلات دستگاه های قهوه ساز شما را با به کار گیری از به روز ترین متد و طبق تکنولوژی شرکت سازنده آن بر طرف سازد .

نماینده انحصاری شرکت نف و تعمیرگاه مرکزی شرکت نف- لوازم خانگی نف- تعمیر یخچال نف- تعمیر یخچال فریزر نف- تعمیر جاروبرقی نف- تعمیر گاز نف- تعمیر ماشین لباسشویی نف- تعمیر ماشین ظرفشویی نف

نماینده انحصاری شرکت آاگ– تعمیر ماشین لباسشویی آاگ- تعمیر یخچال آاگ- تعمیر ماشین ظرفشویی آاگ- تعمیر جاروبرقس آاگ- تعمیر قهوه ساز آاگ- تعمیر لوازم خامگی آاگ

نماینده انحصاری کوپرزبوش- تعمیر ماشین لباسشویی کوپرزبوش- تعمیر یخچال کوپرزبوش- تعمیر گاز کوپرزبوش- تعمیر یخچال فریزرکوپرزبوش – تعمیر جاروبرقیکوپرزبوش- تعمیر ماشین ظرفشوییکوپرزبوش – تعمیر گازکوپرزبوش – تعمیر قهوه ساز کوپرزبوش

نمایندگی انحصاری باماتیک- تعمیر یخچال باماتیک- تعمیر گازباماتیک – تعمیر یخچال فریزرباماتیک- تعمیر جاروبرقیباماتیک- تعمیر ماشین ظرفشویی باماتیک- تعمیر گازباماتیک- تعمیر قهوه ساز باماتیک

نمایندگی انحصاری شرکت نف، نمایندگی انحصاری آاگ، نمایندگی انحصاری کوپرزبوش،نمایندگی انحصاری مایرباخ نمایندگی انحصاری میله، نمایندگی سامسونگ، نمایندگی ال جی، نمایندگی کنوود، نمایندگی جنرال الکتریک، نمایندگی دوو، نمایندگی پاناسونیک

نمایندگی انحصاری مایرباخ-تعمیر یخچالمایرباخ – تعمیر گازمایرباخ – تعمیر یخچال فریزرمایرباخ – تعمیر جاروبرقیمایرباخ- تعمیر ماشین ظرفشوییمایرباخ- تعمیر گازمایرباخ- تعمیر قهوه ساز مایرباخ

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید